Cseremix Online Agóra!

Új lap - 1

Cseremix
Az oldal, ahol minden ingyenes!
Cserebere, onlinemunka ötletek, terefere!
Hasznos infók, couchsurfing tippek!
Gyűjtők csereberéje!
Humoros agytorna,
akciók, hírek.

ITT CsereMix Hangja!
Partnerprogramok!

Cseremix

Dörmögő

Először is bemutatkoznék: Nevem, MeMe. Valódi nevem Mezei Medve, amit gyakorta aggályoskodva fogadnak, mondván: -Mezei medve? Hogy-hogy mezei medve? Grizzly, mosó, barlangi, örvös, kamcsatkai barna, fekete meg még ormányos is van, de mezei? Az aztán biztos, hogy nincs...Barátocskám, rosszul tudod te a nevedet. -Micsoda badarság! Méghogy nincs mezei medve! Hát, ha nincs, akkor kérdezem én, most kinek a blogját olvasod?? A mezei medvéét. Na, ugye, hogy van Mezei Medve!

Hozzádörmögések

  • MeMe: Vadökör. Minden szavad a legnagyobb igazságról tanúskodik! Sok ilyen Vadökörre lenne szüksége enn... (2008.02.18. 08:08) Galícia, Aligciki és a többi?
  • Atitata: Látom, ezek a kocsis témák nagyon fekszenek neked:))))) Darázs- dopping:) Te Meme! Rohadt kalandos... (2008.01.28. 12:16) Ízirájdör öcsém, Turbómaci!
  • MeMe: Könyvet azt nem írok, mert a mezei medvék nem írnak. Azok csak dörmögnek, dörmögnek, meg olvasnak.... (2008.01.22. 20:28) Pókmedve
  • MeMe: Szia banya. Fontos komment a tied: bizonyíték arra, hogy szerencsétlen fémmel bélelt családom eset... (2008.01.18. 21:57) Mákom van!
  • MeMe: Köszi, Ati. Oké, nem szereted a rallikat! Gondolkodjál el, hogy mit szeretsz, mert egyből azt ren... (2008.01.11. 17:32) Csakazértis Dakar!

Linkblog

Mákom van!

2008.01.11. 17:11 - Oliv

Címkék: vendég nektár inkvizíció rokonság anyósom mákosbejgli medvék

Ha még egyszer valaki ki merészeli csak ejteni is azt a szót, hogy: „mákosbejgli”,hát megismerkedik a mancsommal, de visszkézből! Ezt itt most kijelentem. Nemcsak a gyomromra, de az idegeimre is ment ez a süteménynek nevezett inkvizíció eszköze, az idén.

Egyáltalán van közöttetek olyan szerencsés mezei halandó, aki megúszta a bejgli szezont e mákos borzadály nélkül? Akkor gratulálok neki. Én sajnos, az egész családommal egyetemben majdnem áldozatává váltam.

Jól sejted, persze, hogy a drága anyósom mancsa van a dologban, akire minden évben bejgli-láz tör rá karácsony tájékán. Kérdezheted, hogy mért hozom elő a karácsonyi süteményt január közepe tájt?! Hát, mert nem akar előjönni, azért! De most már elmondom elejétől! 

Az egész azzal kezdődött, hogy nekem kellett beszereznem a tésztához a hozzávalókat, ami nem kis meló, tekintve a nálunk vendégeskedő tekintélyes rokonságot. A több mázsa liszt és mák hazacipelése után, úgy döntöttem megtettem a magamét és a nektár sörömmel, meg a távkapcsolóval, letáboroztam a kedvenc TV műsorom elé. Sem feleségem sóhajtozása, sem anyósom életveszélyes fenyegetései nem tudtak rávenni, hogy részt vegyek a mák véget nem érő darálási munka folyamataiban. Jóízű bóbiskolásomból, a konyhából érkező harsány brummogásokra riadtam:

….-de az előbb még itt volt!-méltatlankodott feleségem.

-Hát ez az! Én is ezt mondom, akkor hova lett! Egy mákdaráló nem tűnhet el csak úgy!-kontrázott anyósom.-Már majdnem megdaráltam az egészet…

Akárhogy is keresték, a mákdaráló nem került elő. Soha többé! Illetve…

Több napja ettük hősiesen a bejglit, ami máskor se tartozott a kedvenceim közé, de idén még rosszabb volt, mint bármikor! Valami elképesztő bukéval rendelkezett, és csikorgott is a fogam alatt! Nem szóltam, mert nem jó az anyósokat ingerelni. Őszinteségéről nevezetes Bocsadék fiam azonban két falat között kijelentette:

-Nem akarok többet enni ebből a vas ízű vacakból!

Torkunkon megállt a bejgli. Kigúvadt szemekkel bámultunk egymásra! A daráló!

E pillanatban, nem tagadom, megfordult a fejemben, hogy megölelem az anyósomat! De medvemódra!

-Hogy került a töltelékbe a daráló, ezt magyarázza meg! –csaptam egyet az asztalra, az anyósom helyett.

-Egy kicsit szorosan darált, éreztem én, de hát hiába kértelek, hogy igazítsd meg! –hárította rám a felelősséget azonnal, amúgy parlamenti módra –Csak te tehetsz róla MeMe, hogy feldarálta magát!

Jobban megnézve, láttuk is, hogy a mákosbejgli tele van vasreszelékkel.

Ez nem kis dolog! Nagy dolog! Tényleg! Mi lesz a nagydolgainkkal, amire napok óta szorongva várunk, mindenféle hashajtók ellenére?

Ám a mezei medvék híres leleményesek. Minden családtag és rokon kapott egy kis saját mágnest, amit  hátsójának be-,  illetve kijáratához közel tartva, a makacskodó vasas tölteléket jobb be-, illetve kilátásra bírhatta.

Így dőlhetek most már hátra megkönnyebbülten…Mákom van, hogy kisbocs koromban nem mindig lógtam el a fizika órát.  

     

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://dormogo.blog.hu/api/trackback/id/tr51293655

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sanyandy 2008.01.11. 19:12:06

Ugyan mi nem a mezei medvék táborába tartozunk, azért a mákos beigli nálunk is kalandosan készült.
Az én reszortom a tésztagyúrás, töltés, sütés, párom vállalta a darálást. A dióval nem volt probléma, működött a daráló, érkezett a darált dió. Hanem a mák! Másfél óra múltán expedíciót indítottam párom és a darált mák után. Meg is leltem őket anyósom konyhájában, előbbi sűrűn cifrázta, utóbbi csendben koptatta a darálót. Az történt, hogy túl szorosra lett állítva a daráló, nem nagyon akart darálni. Csendben visszamentem, nem szóltam. Ha én darálhatok, az elektromos kávédarálót választom.
Azért a beigli finom lett!

MeMe · http://cseremix.hu 2008.01.11. 20:17:41

Szia Andy.
Örülök , hogy jól sült el(meg) a mákos beigli, mert ugye a szoros daráló szoros összefüggében van a fogyasztók későbbi szorult helyzetével.
De végül is egy jó szakácsnő csodákra képes!

atitata · http://egysegedmunkasemlekei.blog.hu/ 2008.01.12. 13:05:32

He-he-he:))
Látjátok, velem ilyen nem fordulhat elő, mert a bejglit sem szeretem:)))
Sem a diósat, sem a mákosat.
Nem szeretek én semmit!
Esetleg a hasamat:)))
Karácsonyra inteligens krémest rendeltem a tojómtól:)))
Az már igen! Az sütemény kérem! (tudjátok, az amelyiket csak össze kell kutyulni, és sütés közben szétválik két részre- krémre, és tésztára)
A bejglit meg egyék csak azok, akik hagyományból kajálnak:)))

MeMe · http://cseremix.hu 2008.01.12. 15:09:59

Hahó Ati.
Anyósom üzeni, hogy az ő krémese a tieteknél sokkal intelligensebb, mert sajátkezüleg szabályozza a sütő hőmérsékletét, azonkívül a krémje 20-as fényvédő faktorral rendelkezik, és ha a strandon a fejedre kened, tuti nem fogsz a csajoknál beégni, sőt ragadni fognak rád!
Anyósom üzeni. Nem én.Illetve én aztán nem!! Meme nem! Nemmmeme...

banya 2008.01.18. 20:34:24

Na igen
Valahogy mi is igy jártunk.
Szegény férjemet sajnáltam, mivel az ő dolga a dió és mák darálás. Valóban nem is volt gond a dióval, de a mák 2 óra mulva sem sikerült.
Daráló alatt iszonyatos vasreszelék keletkezett, ettől a konyha járólapja fekete lett. A mák! - hol darált hol gurulos állapotban. Mikor kisült igencsak vas ize volt sőt ropogott a fogunk alatt. Természetesen ehetetlen állapotu lett. Pedig nállunk inkább ezt szeretik.
Gondoltunk sok mindenre,- szorult a daráló? -ledarálta a darálót? -
De szerintem valami igen rossz mákot vásároltam a Fényutcai piacon.
Persze bennünket sem hagyott nyugodtan, mi is megvizsgáltuk a maradék ledarált de fel nem használt mákot, azaz mágnes probának tettük ki.
A héten kérte a családom süssek bejglit!
Gondolataim: hol vegyek mákot? hol daráljam le?
És ez gáz

MeMe · http://cseremix.hu 2008.01.18. 21:57:51

Szia banya.
Fontos komment a tied: bizonyíték arra, hogy szerencsétlen fémmel bélelt családom esete nem egyedi!
Tanulság: mákdaráláskor a darálóba mindjárt tegyük a mákkal együtt a mágnest is!!! A végén egy mozdulattal eltávolítható, ami nem mák!!! Én megpróbáltam az anyósommal....de visszamászott az ablakon.


süti beállítások módosítása